ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟΥ

Aν επισκεφθούμε μια από τις πολλές εκθέσεις που γίνονται κάθε χρόνο με θέμα την οικοδομή, θα μείνουμε εντυπωσιασμένοι από την πληθώρα των υλικών. Υλικά που καλύπτουν κάθε απαίτηση, υλικά νέας τεχνολογίας που δίνουν λύση σε δύσκολα προβλήματα. Υλικά που διευκολύνουν τις εργασίες σε όλα τα στάδια της κατασκευής, και κάνουν το σπίτι ασφαλές, λειτουργικό και όμορφο.

Πριν όμως απομακρυνθούμε από τον χώρο της έκθεσης μας γεννάται το ερώτημα. Ποιο συνεργείο θα εφαρμόσει σωστά αυτά τα υλικά; Ο προβληματισμός αυτός γίνεται εντονότερος αν η οικοδομή είναι στην επαρχία. Η σωστή εφαρμογή κάθε υλικού είναι θεμελιώδης προϋπόθεση ώστε το αποτέλεσμα να είναι ίδιο με αυτό που είδαμε στην έκθεση. Ατέλειωτες ιστορίες για λάθη συνεργείων έχουμε να διηγηθούμε όλοι όσοι ασχολούμαστε με την οικοδομή. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι οποιοδήποτε συνεργείο θέλει να έχει κακοτεχνίες. Δύο είναι τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μικρά κυρίως συνεργεία. Πρώτον ενημέρωσης (γνώσης) και δεύτερο εκπαίδευσης (επάρκειας) του συνεργείου.

Έχω διαπιστώσει ότι οι εταιρείες υποστηρίζουν τα προϊόντα τους. Δυστυχώς για λόγους κόστους περιορίζουν την τεχνική ενημέρωση μόνο στις εμπορικές τους συνεργασίες που έχουν σε κάθε πόλη. Αναθέτουν στους τοπικούς εμπόρους, είτε έχουν είτε όχι τις τεχνικές γνώσεις, να ενημερώσουν τους τεχνίτες των συνεργείων. Έτσι τις περισσότερες φορές η μεταφορά αυτής της γνώσης γίνεται με τρόπο ελλιπή, με αποτέλεσμα να επιλέγεται λάθος υλικό, λάθος δοσολογία, λάθος εφαρμογή.

Θα περιοριστώ στα συνεργεία μονώσεων.

Τι χρειάζεται για να πάρει άδεια κάποιος ώστε να δημιουργήσει ένα συνεργείο μονώσεων; Τι επαγγελματική εμπειρία πρέπει να διαθέτει και τι τεχνική κατάρτιση; Απολύτως τίποτε. Αρκεί να δηλώσεις ότι ασχολείσαι με μονώσεις και μπορεί να γίνει έναρξη επαγγέλματος στην εφορία. Έτσι το τελικό αποτέλεσμα επαφίεται στην ευσυνειδησία κάθε συνεργείου και στους άγραφους νόμους ανταγωνισμού της αγοράς. Άτομα που ασχολούνται με διάφορα στην οικοδομή, ή ακόμη εντελώς άσχετα με αυτό το χώρο, αναλαμβάνουν και εργασίες υγρομόνωσης. Είναι σύνηθες συνεργεία μονώσεων να μην έχουν επαγγελματική έδρα, να μην έχουν χαρτιά (έναρξη επαγγέλματος),το προσωπικό τους να αυξομειώνεται ή με την ολοκλήρωση κάθε έργου να διαλύεται και να συγκροτείται ξανά για την επόμενη μόνωση και το μόνο που έχουν αυτού του είδους τα συνεργεία είναι ένα κινητό τηλέφωνο που και αυτό αλλάζει όταν παρουσιαστούν κακοτεχνίες και προβλήματα.

Η υγρασία όμως είναι ύπουλη και δεν συγχωρεί κανένα λάθος. Είναι συχνό φαινόμενο η αστοχία της υγρομόνωσης. Ποιος φταίει στις περιπτώσεις αυτές, το συνεργείο που έκανε τις εργασίες υγρομόνωσης ή τα υλικά που χρησιμοποίησε; Ένα είναι σίγουρο, αν επιλεγούν τα κατάλληλα για κάθε περίπτωση υλικά και εφαρμοστούν σωστά ή πιθανότητα αστοχίας είναι πολύ μικρή. Ο επικεφαλής του συνεργείου είναι ο αρμόδιος να εντοπίσει την προέλευση της υγρασίας, να επιλέξει το σωστό υλικό στη σωστή δοσολογία και τέλος να το εφαρμόσει σωστά. Αυτός λοιπόν είναι και ο κύριος υπεύθυνος για το αποτέλεσμα, είτε είναι θετικό είτε αρνητικό.

Όπως σε κάθε επαγγελματικό χώρο έτσι και εδώ υπάρχουν άτομα ενημερωμένα και με καλή τεχνική κατάρτιση ικανά να δώσουν λύση σε προβλήματα υγρασίας. Χρειάζεται λίγη επιμονή και ψάξιμο ώστε να βρούμε ένα σωστό συνεργείο.

Θα παραθέσω ένα κείμενο από μια παρουσία του συνάδελφου μηχανικού Χρ. Στρογγύλη σχετικά με το τι πρέπει να προσέξετε για να επιλέξετε ένα καλό συνεργείο:

1. Επιλέξτε εταιρεία που έχει οντότητα, εκτόπισμα και καλό όνομα στο χώρο.

2. Επιλέξτε εταιρεία που να έχει παρελθόν. Αλλιώς τι νόημα θα έχουν οι πολυετείς γραπτές εγγυήσεις;

3. Για τον ίδιο λόγο επιλέξτε εταιρεία που να έχει και μέλλον.

4. Εάν και μόνο εάν έχετε τις ανάλογες συστάσεις, δοκιμάστε και το μαστρο-Μήτσο. Οι μαστρο-Μήτσοι πολλές φορές είναι προτιμότεροι από μια απρόσωπη εταιρεία.

5. Ζητήστε τουλάχιστον 2 προσφορές, αλλά όχι περισσότερες από 3. Η ποιότητα των προσφορών είναι πολύ σπουδαιότερη από την ποσότητα.

6. Ζητήστε από τον κάθε υποψήφιο 2 τουλάχιστον εναλλακτικές λύσεις και τιμές.

7. Ζητήστε το έντυπο εγγύησης και βάλτε το στο μικροσκόπιο. Το έγγραφο προδίδει σοβαρότητα; Εμπνέει εμπιστοσύνη;

Εάν ο υποψήφιος δεν έχει μπει στη λογική να παρουσιάσει ένα αξιοπρεπές έγγραφο, τι προσδοκίες μπορούν να υπάρξουν;

8. Προσέξτε! Υπάρχει εγγύηση τόσο για τα υλικά όσο και για την εργασία;

9. Τσεκάρετε: Υπάρχουν τεχνικά φυλλάδια, παρουσία στο Internet, τεχνικά, επεξηγηματικά άρθρα κλπ.;

10. Τέλος, μην πάρετε την απόφασή σας με γνώμονα τη φθηνότερη τιμή. Αυτό είναι το ατυχέστερο λάθος που θα μπορούσατε να κάνετε.

Βάλτε στο ζύγι παράγοντες όπως: καλό όνομα, καλά προϊόντα, εγγύηση, εμπιστοσύνη, συστάσεις κλπ.

Στον γλαφυρό τρόπο παρουσίασης του κ. Στρογγύλη θα ήθελα να προσθέσω ότι, ακόμη και από την προσφορά που έχετε στα χέρια σας, μπορείτε να αξιολογήσετε την επάρκεια ενός συνεργείου. Αν δεν είναι μία προσφορά αξιόλογη που προτείνει τεκμηριωμένες λύσεις, τι μπορεί να περιμένετε για την απόδοση του συγκεκριμένου συνεργείου; Μην ξεχνάτε, ο πελάτης έχει δικαίωμα να γνωρίζει την βέλτιστη λύση ακόμη και αν δεν την επιλέξει λόγω κόστους. Θα βοηθούσε επίσης να ζητήσετε από τον υπεύθυνο του συνεργείου να σας γνωρίσει δύο τρία προηγούμενα παρόμοια έργα με τηλέφωνα και διευθύνσεις.

Στις μονώσεις και ιδιαίτερα στις υγρομονώσεις δεν συγχωρείται κανένα λάθος. Για να σταματήσεις μια μικρή σταγόνα νερού απαιτείται γνώση και τέχνη. Χρειάζεται σωστή διάγνωση, ορθή επιλογή υλικών και καλό συνεργείο.

TECHNO ΛΥΣΙΣ

  • Διευθύνσεις:
  • Καλαμάτα: Ασπρόχωμα(Έναντι Καρέλια)
    (διάθεση μονωτικών υλικών)
    τηλ.27210 69799
  • Μεσσήνη: Κ. Κρόμπα 80 - Ε.Ο. Μελιγαλά
    (παραγωγή διογκωμένης πολυστερίνης)
    τηλ.27210 69799
Ηλ. ταχυδρομείο: info@technolisis.gr
Κινητό τηλέφωνο: 69 32 93 73 41
You are here: Home ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟΥ